Google Analytics Rådgivning og konsulenttjenester

Webanalyse er digital forretningsutvikling og optimalisering.

Webanalyse er digital forretningsutvikling og optimalisering

Google Analytics Rådgivning og konsulenttjenester

Arena Data har lang erfaring innen webanalyse i Norge. Vi sitter med det største fagmiljøet innen vårt fag og har ingen konkurrenter som driver med akkurat det vi driver, 100% webanalyse.

Vår kunder er mange, store og små. Det som kjennetegner våre kunder, er at de ser nytten av å bruke webanalyse for å øke deres forretningsvirksomhet i de digitale kanaler.

 

Hvorfor webanalyse?

Webanalysen skal være et hjelpemiddel mot en bedre virksomhet i de digitale kanaler, basert på den innsikten som genereres av analysene. Flere og flere bedrifter innser hvor viktig det er med analyse, der de får innsikt i hvordan deres viktigste verktøy på internett faktisk presterer.

Mange innser at de har en mulighet til å se utviklingen av de forbedringer de gjør på nett, samt får mulighet til å se hvilke elementer man må forbedre for å kunne optimalisere den digitale kanalen.

Våre tjenester innen Google Analytics

Våre tjenester er mange, og vi er en totalleverandør innen webanalyse. Vi setter opp, implementerer, feilsøker, kalibrerer med mer. Vi gjør det som må til for at våre kunder skal få verdi fra analyse og måling av nettsidene sine.

Et utdrag av våre tjenester på Google Analytics:

  • Etablering av strategi og mål for nettstedsmåling
  • Oppsett og implementering av Google Analytics konto
  • Feilsøking og kalibrering
  • Oppsett av enkle og avanserte filtre
  • Oppsett og implementering av Ehandelsmåling
  • Oppsett av internsøk på nettstedet
  • Kursing i bruk av Google Analytics som verktøy, og webanalyse som fag
  • Oppsett av automatisk rapportering
  • Oppsett av egendefinerte KPI dashboards
  • – Forskjellige analyser av nettstedet (forside, generell analyse, stianalyse med mer)
  • Rapportering og rådgivning basert på analyser
  • Support og veiledning i bruk av Google Analytics
  • Kontroll og måling av markedskampanjer