Om Arena Data

Arena Data er ledende i Norge på avansert webanalyse. Vi jobber som digitale rådgivere for kunder som DNB, YARA, OBOS, KLP, Norsk Tipping, Regjeringen, Gjensidige, BI, Norges Bank m.fl. Vi har etablert oss med kontor i Vismabygget, Bjørvika, rett ved Oslo S, for å kunne være nær våre kunder sentralt i Oslo. Vi er et lite men effektivt team av eksperter. Alex, Bjørnulf, Michael, Torstein og Åsmund er alle senior webanalytikere, og jobber på heltid med digital strategisk analyse og rådgivning. Vår hovedfunksjon opp mot våre kunder er Digital Analytics Management.

Våre digitale eksperter:

 

Alexander Vik

Alex har 13 års erfaring med Webtrends og digital analyse. Han er vår spesialist på målescript og målestrategi, og er sertifisert på Webtrends Analytics, Google Analytics og Tealium iQ Tag Management. Ved siden av account management, møteledelse og pre/post-salg støtte, jobber Alex til daglig som Digital Analytics Manager for lendende norske nettsteder innen finans og offentlig. Han er også den første i Norge som har spesialisert seg ved sertifisering på Tealium AudienceStream. I tillegg er han ekspert på datasikkerhet og personvern. Når han ikke er på jobb, liker han trening i skog og mark både gjennom sykling og løping.

Bjørnulf Vik

Bjørnulf er daglig leder i Arena Data, og startet opp med Webanalyse for 20 år siden, ved å ta inn Webtrends til Norge i 1996. Siden det er lite papir å flytte i Arena Data jobber han til daglig som Digital Analytics Manager for et av Norges største analysemiljøer. I tillegg er han ansvarlig for å utvikle Arena Data i en slik retning at de ansatte har det gøy på jobben med ledende verktøy, metoder og kunder. Bjørnulf har direkte kontakt med Webtrends’ ledelse i Nordic, UK og sentralt i Portland, USA. Når han ikke er på jobb tilbringer han mye tid som leder for Rolling Stones nettstedet iorr.org, med to millioner årlige besøkende.

Michael Fongen

Michael er ekspert på visualisering, datauttrekk og dashbord. I tillegg til å lede møter med digital strategi for ledende kunder i Norge, er Michael en glimrende inspirator for å bygge eierskap til data, samt forståelse for hva målinger har av betydning i en helhet. Han er god på å omdanne behov for innsikt til en digital strategi. Michael er sertifisert på Webtrends Analytics, Google Analytics og Tealium iQ Tag Management. Når han ikke er på jobb har han bl.a. fokus på målsetningen om å ta merke i Birken, i sitt første ritt 27. august 2016.

Torstein Velvang

Torstein er ekspert på å lede en kunde fra å ha lav digital modenhet til konkurransedyktig målestrategi, gjennom systematisk rådgivning og innsikt i den digitale modenhetsmodellen. Han er sertifisert på Webtrends Analytics, Google Analytics og Google AdWords, og har vært på flere Google-konferanser i USA. Han har også innsikt i JavaScript utvikling, og er god på webdesign innsikt, analyse og tolkning av de digitale tallene. Når han ikke jobber med webanalyse hos Arena bygger han på verdens beste nettsted for Lyn Fotball historie – lynhistorie.com, samt at han alltid har en ny webanalyse podcast å lytte til.

Åsmund Nyhus Vik

Åsmund er ekspert på utvikling og programmering. Han har bygget systemet Camma, et vertøy for å styre webanalyse datasett innen markedsføring, kampanjer, produktbeskrivelser, dashbord m.m. Han er sertifisert på Webtrends Analytics, Google Analytics, Tealium iQ Tag Management, og har arbeidet med Webtrends i snart 20 år. Ved siden av webanalyse og digital strategi er hans kompetanse på systemadministrasjon, språk som PHP, Perl, JavaScript, samt integrasjon mot diverse APIer. Når han ikke driver med webanalyse er han bl.a. materialforvalter og hjelpetrener for neste generasjon hockeyspillere i Frisk Asker, p.t. U9.

Ledig stilling:

Vi har økende etterspørsel etter ekspertise innen digital strategi, og har for tiden en ledig stilling som webanalytiker.

Kontor:

Vi har lenge vært etablert i Asker, men flytter fra 1. januar 2016 all vår virksomhet til vårt Oslo-kontor i Bjørvika, Dronning Eufemias gate 16, Visma-bygget, rett ved Oslo S.