Våre kunder

I «gamle dager» leverte vi webanalyse. Typisk webanalyse og rapporter produsert med Webtrends, et produkt som fortsatt er strategisk viktig for Microsoft, Coca Cola, New York Times, KLM, Lufthansa, 3M, Hilton, Nordea, HSBC og en lang rekke andre internasjonale aktører, såvel som våre kunder i Norge.
Se mer om de internasjonale Webtrends-kundene på webtrends.com.

I dag leverer vi stadig mer digital rådgivning. Rapporter og analyser er fortsatt viktig for mange, men de skal inn i en helhet. Våre kunder ønsker en profesjonell digital sparring-partner. Man har Adform, Google Analytics, Adobe, Webtrends og en lang rekke andre løsninger, script, målebehov og krav til analyse og rapportering. Data skal overføres til CRM. Man skal velge en Tag Management Solution (TMS). IT sikkerhet har spørsmål om script, personvern, og byråene ønsker å opprette egne eksterne portaler og landingsider. Nye script og tagger legges stadig inn, og alt haster… Arena Data er spesialister på digital målestrategi, og vi bistår våre kunder til å bli strategisk mer modne.

Interne konflikter mellom avdelinger i en organisasjon kan ofte være et hinder for å kunne oppnå gode målinger, løsninger og en konkurransedyktig digital strategi. Vi har bistått mange gjennom denne prosessen, og vet hva som skal til for å bli en digital ener – dvs ledende digitalt. Koblinger mellom den digitale og de tradisjonelle kanalene er også viktige – omnikanalen.

Våre kunder inkluderer DNB, Gjensidige, Norsk Tipping, Regjeringen, OBOS, Yara, Norsk Hydro, Sparebanken Vest, Sparebanken SØR, KLP, DNV GL, BI, samt andre små og store digitale aktører i det norske markedet. Mye av det vi gjør er rådgivning og analyse som dessverre ikke kan deles med andre, men det som ble presentert på vår konferanse Webanalyse 2015 i januar er et lite utsnitt av det vi bistår våre kunder med:
Webanalyse 2015 referat

DNB valgte Webtrends
Les mer om DNB og deres valg av Webtrends

Snakk med oss om dine behov! Enten du sliter med Google Analytics, andre verktøy, eller du mener at alt er «på stell», så bør du sette av tid til å ta en digital samtale med oss. Vi kan gi deg råd, vi kjenner verktøyene, mulighetene og begrensningene, og har et av Nordens sterkeste og mest erfarne team innen avansert webanalyse og digital strategi.

Kontakt oss